Jul 12, 2010

Mrs Maru dah bersalin...

Seronoknyer my Mira aka Mrs Maru dah bersalin... Dah lame aku menanti saat ini... Dulu penah sekali bersalin.. Xingat bulan bape... Mase tu suami dia MaruFIF... Malangnyer, xde rezeki mereka menimang cahaya mata.... kelima-lima ekor anak dia mati... Aduh sedih aku... Baru nak merasa main dengan anak Hamster... Huk... huk... huk... Dan ini kali kedua iaitu bersama dengan suami barunya MaruZe... (Sesungguhnya, pada awal tahun baru ni, MaruFIF hilang. Dat why Mira dapat suami baru... Sila jangan salah paham ngan Mira yer)

Bertarikh 11 Julai 2010 bertempat di rumah dia Bandar Universiti ini, selamatlah Mira melahirkan 5 ekor anak hamster yang macam bijik gajus tuh... kuikuikui.... Tu semalam... Mase tu aku kat Manjoi lagi... Sedih rasanya apabila xpat tengok Mira bersabung nyawa bersalin... Pagi ni kelihatan sekor anak dia dah mati... Aiseh, kebimbangan melanda jiwa... Bimbang akan ada yang mati lagi... Hope x lar.... Maru pun aku dah kurung dalam cage supaya x kaco Mira jage anak... Chaiyokkk Mira...~~~

[Mira menyusukan anak]

Kelihatan Mira tengah mengumpulkan semua anak dia... Kali ini nampak Mira matang dari dulu... Nampak lar jugak dia menyusukan anak dia... kalau dulu, langsung dia tinggal jek... Kali ni dia jilat2... Dia susukan.... Mira, jagalah anak anda... Saya nak sangat dapat baby hamster... Huk.. huk... huk...

[Mira & anak-anaknyer]

[Bijik gajus versi Merah]

Ntah2 pasni xselera aku nak makan gajus... Dah lar bapak aku baru jer beli semalam kat Siam... huhuhuhu... merah jer kan Mira's Junior... Menggeletek2 anak Mira nih.... Dah cam anak tuttt... tutt... tuttt....

p/s : Semoga Mira akan menjadi Ibu yang baik....

4 comments:

C'chanteque Manes said...

Wah..tahniah cik imma..krn telah memiliki ank2 hamster baru...nnt leh la bg aku sekor 2..hik3

Imma Yusri said...

mekaseh... tapi ntah lar huda... pagi tadi sekor dah mati... aisehhh hamster aku xreti jage anak lor... sedih aku

C'chanteque Manes said...

erm..nie ape yg aku dpt tau dr kwn aku dlu...btul or x..aku xsure..kwn aku nie seorg pternak hamster yg bjaya jgk la..keke...

kalu hamster tu bersalin, kite kena tutup sarang die tuh..sbb hamsters xsuke kite tgk ank2 die..kire mcm kne sorokkn die la...biarkan die dgn ank2 die jer smpi anak2 die sdikit besar..kalu kite tgk ank2 die tuh..sure die akn bunuh ank die sendri...
kalu hamster bsalin agak complicated la nk jage..nie ape yg die criter la...

better ko tnye kdai2 haiwan or org yg bpegalaman membela si kecik nie xpun beli buku ker..huhu

Imma Yusri said...

aku rase cam betui pe ko ckp... based on my 1st experience dulu penah aku sibuk2 sal anak dia... terus dia ignore anak dia sampai mati... pdhal aku x sentuh pun anak dia... ade org ckp, jgn sentuh anak hamster... nanti mak dia x kenal anak... haihhhhh pasni kena ignore jugak Mira & anak2 nyer... huk3

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin