Mar 11, 2009

mY Make-Over Class

Inilah pertama kalinyer saya pergi ke kelas mekap... Selama ni nak pergi tapi xtau kat mana & 1 more thing takut mahal.. hehehe... But, suddenly the opportunities datang bergolek depan mate... Ape lagi terus book nak join class... Yang paling best, kelas ni saya sorang jer yang ade.. Memang personal class tol... So more easy 4 communicate...
Ini adalah wajah aku sebelum class Mule... Ade bedak jer kat muke ni... Besa lar, g keje watpe mekap2... lain lar pg dating ngan mY Black Secret... Hehehehe...
Oppss lupe nak kenalkan Juru ajar mekap saya ni... Namanyer Nurul Fazilah.. Leh panggil Kak Nurul... Manis orangnyer... Xde lak gambar dia kat sini... Tapi x pe, saya dah letak Name Kad dia kat bawah ni... Kalau de yang berminat leh jer contact Kak Nurul ni...

Sebelum memulakan aktiviti... Selesakan diri anda dulu... Hehehe... aktiviti mencuci muke saya x upload kat sini... Sebab banyak aksi2 yang x comey mase tu... Malas nak tunjuk... kekekek...

So kite start terus ngan mekap... Mule2 pakai foundation... Foundation Mary Kay ni memang bagus.. Saya dah beli satu... memang leh tutup cantik lubang2 kat muke tu... hehehe... Walaupun mahal tapi ekonomi... Gune sikit jer dah cukup 1 muke.. [walaupun muke anda kembang cam saya... kekeke]... Saya diajar cara nak sapu bedak 'Loose Powder' ngan betul... Memang salah caraku selama ini... huhuhu

Time tu put Eye Liner...

Pastu tenyeh lak Eye Shadow... Sebab nak pilih tema santai lagi natural, so eye shadow kite pilih tema brown jer... Kak Nurul ajar saya wat soket kat mata... Mata kan sepet, kena wat style camni... Kitorang 3 colour untuk eye shadow ni..

B.L.U.S.H.E.R
[Baru aku tau cara pakai blusher... dah idup 23thn baru tau eh]

Siap mekap... Xnampak sangat.. Bukan gune kamera mahal.. Paling banyak blaja di bahagian mata...
Eye Shadow : 3 colour (Brown)
Eye Liner : Pencil & cair [x reti langsung pakai yang cair]
Eye Liner bahagian bawah : Pakai pensel kaler putih... Biar mate nampak besar... Saya pakai brand M.A.C. harganyer RM60 sebatang
J.E.N.G.... J.E.N.G.... J.E.N.G....
Dah siap akhirnyer... Natural tapi cantek...

Thanz a lot to Kak Nurul... Muaahhhhh... !!!!

2 comments:

Unknown said...

princess imma jadi semakin jelite :)

Anonymous said...

pasni treatment bagi wangi plak ye?
jelita memang dah jelita dah..hehhe..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin