Sep 28, 2009

Menjelang Syawal 1430H

Bestnyer Tahun ni punyer raya... Semua operasi Masak-masak kami berjalan dengan lancar... Syukur Alhamdulillah... Masak per jer, semo jadi... hehehe... kadang tu rase nak riak lak kejap.. Yang ni aku nak tunjuk kami masak Lemang... Dah hampir 10thn kot kitorang dah x masak.. Kali ni masak lak... Ntah ape mimpi mak, excited nak wat lemang sendiri... Jadi kami cari buluh, Kait kelapa tua kat pokok, kait daun pisang kat belakang umah tuh, and sediakan pulut yang diberi FREE oleh En Zaffan... Terima kasih pada beliau...

Abah pun semangat gak... Pas sahur dia dah kukur kelapa ngan masukan daun pisang dalam buluh... Bukan calang-calang kerja tuh... Step ni aku miss sebab aku still tido... kekeke...
Mak pun semangat wat santannyer, basuh pulut and sibuk wat bara kat luar... Semua sukatan garam+air+santan+pulut mak yang wat... Nak resepi??? Sila refer di blog Imma Makan yer...

Disebabkan terdapat sedikit balance Pulut Santan, jadi aku ngan Zati mintak mak wat Ketupat Daun Palas lak... Yang ni aku ngan Zati yang pulas... Nak tunjuk gambar operasi kerja x pat lar, sebab masa tu memang x menag tangan... Sedap tau my Ketupat daun pala... Kalah Mak Ngah ku punyer dah... Bravo lar keluarga Yusri...

Selain menu2 kolestrol ni, kami de gak wat 3jenis kuih muih... Yang sempirit ni my Fevret... So yang ni jer amek gambar... 2 biskut lain, akan datang lar... Kalau nak resepi Semperit ni leh refer SINI. Kalau guna resepi ni, confirm 137.95% semperit korang jadi sedap giler... Macam zaman dulu2 punyer... TERBAEKKKK..!!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin